Heb je een vraag over werken bij De Rooy? Misschien wordt deze al beantwoord in het overzicht hieronder. Of stel je vraag door contact met ons op te nemen.

  • Algemeen

    • De Rooy is een Nederlands transportbedrijf dat werd opgericht in 1923. Een familiebedrijf, gevestigd in Son & Breugel. Europees marktleider in gespecialiseerd transport. We vervoeren nieuwe trucks, tractoren overige voertuigen binnen de sector high en heavy naar afnemers in
      heel Europa.

    • Solliciteren is vrij eenvoudig. Stuur je contactgegevens per e-mail naar jobs@derooy.com, bel ons of solliciteer direct via het vacatureoverzicht. Eén van onze medewerkers neemt binnen drie dagen telefonisch contact met je op.

    • We werken hoofdzakelijk met ervaren chauffeurs, maar chauffeurs zonder ervaring zijn ook welkom in ons bedrijf. Je begint bij ons namelijk altijd met een opleidingstraject. Wel is het belangrijk dat je in het bezit bent van een geldig rijbewijs in de categorie C E met code 95. Daarnaast heb je een geldige chauffeurskaart nodig om de tachograaf te kunnen bedienen. We zijn een internationaal georiënteerd transportbedrijf met werknemers uit verschillende landen. En dus met werknemers die verschillende talen spreken. Voor vrachtwagenchauffeurs is kennis van een andere taal geen vereiste. Maar ga je aan de slag op kantoor, bijvoorbeeld in de functie van planner, dan is het van belang dat je naast je moedertaal ook Engels en Duits spreekt.

    • Iedereen die als vrachtwagenchauffeur bij De Rooy komt werken, start met een opleidingstraject in Nederland. Dit traject duurt twee volle weken. Je begint met het afleggen van een rijtest. Daarna oefen je met het laden en lossen van verschillende typen voertuigen. Ook volg je theoretische lessen; noodzakelijke kennis die je nodig hebt als internationaal vrachtwagenchauffeur. We vertellen je alles over de werkschema’s, specifieke soorten transport, preventie van schade, veelvoorkomende routes enzovoort.

      Als je de rijtest en de training met positief resultaat hebt afgerond, ga je aan de slag als vrachtwagenchauffeur. In de eerste twee tot drie weken gaat er een ervaren chauffeur mee op pad, je mentor. Want in de praktijk valt er ook nog genoeg te leren. Zo helpt hij je bijvoorbeeld met laden en lossen.

    • Als vrachtwagenchauffeur ontvang je in eerste instantie een tijdelijk contract. Bij goed functioneren zal dit worden verlengd of worden omgezet in een vast contract. 

    • De Rooy bezit 450 vrachtwagens. Onderverdeeld in verschillende merken en typen. Hieronder zijn Daf (typen XF en CF) Iveco (type Eurocargo), Volvo (type FM en FH12), Renault (type Premium) en Mercedes (type Actros). 

      We streven er naar om onze internationele chauffeurs in een vaste truck te laten rijden. Helaas is dit niet altijd mogelijk. In dat geval proberen we dit in groepen te regelen. 

    • De Rooy werkt conform de TLN CAO waarin onder andere vergoedingen voor overwerk, dag- en nachtvergoeding zijn opgenomen. Het totale salaris hangt af van je ervaring met het beroep als vrachtwagenchauffeur op internationaal transport en je vaardigheden.

    • Als vrachtwagenchauffeur bij De Rooy vervoer je vrachtwagens, tractoren en machines geschikt voor landbouw en constructiemachines. Het laden van de oplegger vindt gewoonlijk plaats bij de productielocatie.

      Als je aan het werk bent, rijd je veelal alleen op de vrachtwagen. We hebben enkele two-person crews.

      Klanten van De Rooy zijn gevestigd in heel Europa en daarbuiten. Als vrachtwagenchauffeur kom je dan ook overal. Echter, de meeste ritten vinden plaats in Duitsland, Nederland, België, Italië, Spanje, Frankrijk en Groot-Brittannië. De meeste chauffeurs rijden voornamelijk vaste routes, bijvoorbeeld Frankrijk – Groot-Brittannië.

    • Diverse werkschema's zijn mogelijk bij De Rooy. Voor onze buitenlandse collega's geldt met name "aantal weken werken – aantal weken thuis". Andere systemen zijn echter ook bespreekbaar maar op hoofdlijn worden de volgende schema's aangehouden: 

      • Poolse chauffeurs: 3-1
      • Roemeense chauffeurs: 4-1
      • Oekraïense chauffeurs: 5-2 of 6-2
      • Turkse chauffeurs: 4-1

      Voor nederlandse chauffeurs kunnen we in principe de werkschema's flexibel indelen. 

    • De grote transport hubs zijn uitgerust met faciliteiten voor chauffeurs. Zo kunnen zij op een aantal plaatsen overnachten, douchen, hun digitale tacho downloaden, AdBlue tanken en parkeren. Op de volgende transport hubs zijn één of meerdere faciliteiten aanwezig: Allonne, Basildon, Brescia, Fara, Leyland en St. Petersburg.